Producent
Proraso istnieje na włoskim rynku w 1948 roku za sprawą Piero Martelliego, który wprowadził zupełnie nowy produkt na tamte czasy - krem przed goleniem, a niedługo później także mydło do golenia. Od początku produkty wyróżniały się mentolowym aromatem i miały bardzo dobre właściwości, a przede wszystkim konkurencyjną cenę.
Przez cały czas firma dba o czytelne rozróżnienie poszczególnych linii, oznaczając je kolorami:
- zielona – pierwsze kosmetyki wprowadzono właśnie z tej serii, przeznaczona dla wszystkich typów cery, mentolowe odświeżenie i chłodzące właściwości,
- czerwona – seria dla wszystkich osób z twardym zarostem, delikatnie aromatyzowana olejkiem drewna sandałowego,
- biała – kosmetyki przeznaczone dla cery wrażliwej, o delikatnym zapachu, lekko kwiatowym,
- niebieska - seria uniwersalna, do wszystkich typów cery, pozbawiona mentolu o zapachu z nutami paproci, korzennymi, ambry i piżma
- żółta – kolejna uniwersalna seria dla wszystkich, zawiera w swoim składzie masło kakaowe, zmiękczające skórę masło shea i olej z orzechów macadamia.